Saab, Tamamen 3D Baskıyla Üretilen Otonom Uçak Gövdesini Tanıttı
Saab, Divergent Technologies iş birliğiyle ürettiği 15 feet (4,6 metre) uzunluğundaki tamamen 3D baskılı gövdeyi tanıtarak havacılık üretiminde bir ilke imza attı.

Gövde, 26 parçadan oluştu ve üretimin her aşaması robotlar tarafından gerçekleştirildi. Şirket, yapının tüm yapısal testleri geçtiğini ve önümüzdeki yıl uçuşa çıkacağını açıkladı.
Havacılıkta Yeni Üretim Çağı: Robotların Birleştirdiği 3D Gövde
Yeni geliştirilen gövde, geleneksel montaj düzenekleri kullanılmadan üretildi. 26 ayrı parçanın tamamı eklemeli imalatla basıldı ve robotik sistemler tarafından birleştirildi. Bu yöntem, hem bir üretim ilki hem de şimdiye kadar denenmiş en büyük 3D baskılı uçak yapılarından biri olarak öne çıkıyor.
Divergent CEO’su Lukas Czinger, projenin yenilikçi niteliğini vurgulayarak, yazılım tanımlı bir üretim platformu sayesinde tasarım ve montaj hızının geleneksel yöntemlerle kıyaslanamayacak ölçüde arttığını belirtti.

Dijital, Yazılım Tanımlı Üretim: Adaptive Production System
Gövde üretimi, Divergent’ın tamamen dijital “Adaptive Production System” (Uyarlanabilir Üretim Sistemi) adlı platformuyla gerçekleştirildi. Bu sistem, yapay zekâ destekli optimizasyon, endüstriyel ölçekli 3D baskı ve robotik montaj süreçlerini tek bir iş akışında birleştiriyor.
Bu sayede mühendislerin fiziksel yapılar üzerinde deneme-yanılma süreçleri hızlanırken, maliyetler ve üretim süreleri önemli ölçüde düşüyor. Saab, artık “tasarımdan prototipe” geçişin pahalı kalıplardan ziyade robotların çalışma hızına bağlı olduğunu söylüyor.
“İnsan Elinin Çizemeyeceği Tasarımlar”
Saab’ın iç inovasyon merkezinin başındaki Axel Bååthe, yeni üretim yaklaşımının havacılıkta yerleşik kabullerin çoğunu sorgulama imkânı sunduğunu ifade etti. Bååthe’ye göre, geliştirilen parçalar insan tasarımcılar tarafından çizilemeyecek kadar karmaşık; bu yapıların ortaya çıkması yalnızca yapay zekâ ve optimizasyon algoritmalarıyla mümkün.





