ABD’den ANKA-3 Analizi: “Türkiye Hava Gücünde Bölgesel Lider Olabilir”
ABD merkezli The National Interest dergisi, Türk Havacılık ve Uzay Sanayii (TUSAŞ) tarafından geliştirilen ANKA-3 insansız hava aracını mercek altına aldı.

Dergi, ANKA-3’ün bölgesel dengeleri Türkiye lehine değiştirebileceğini ve ülkenin Orta Doğu’nun en güçlü hava kuvvetine dönüşebileceğini yazdı.
Uluslararası Basında Geniş Yankı
Türk Hava Kuvvetleri’nin en gelişmiş insansız hava araçlarından biri olan ANKA-3, teslim tarihi yaklaşırken uluslararası medyada ilgi görmeye devam ediyor. Daha önce Yunan, Hindistan ve Avrupa basınında gündeme gelen ANKA-3, bu kez de ABD medyasında öne çıktı.
The National Interest analizinde, ANKA-3’ün gelişmiş gizlilik özellikleri sayesinde Türkiye’ye taktik üstünlük sağlayabileceği ifade edildi.

ANKA-3’ün Teknik Özellikleri
Muharip İnsansız Uçak Sistemi (MIUS) olarak tanımlanan ANKA-3, ilk uçuşunu Aralık 2023’te gerçekleştirdi.
Boyutları: 17,5 metre uzunluk, 8 metre kanat açıklığı
Hız: Azami 250 knot
Hizmet tavanı: 40 bin feet
Taşıma kapasitesi: 1200 kg harp başlığı
İlk test uçuşunda ANKA-3, 8 bin feet irtifada bir saatten uzun süre havada kaldı.
İsrail’in Endişesi: “Bölgesel Dengeleri Değiştirebilir”
Analizde, ANKA-3’ün Suriye, Libya ve Kafkasya’daki Türk İHA operasyonlarında sağlanan avantajı daha da ileri taşıyabileceği belirtildi.
Dergi, özellikle İsrail’in Türk İHA’larının operasyonel kabiliyetinden endişe duyduğunu vurguladı.
ANKA-3’ün, Ege Denizi’ndeki hava sahası tartışmalarında ve terörle mücadele operasyonlarında etkin şekilde kullanılabileceği değerlendirmesi yapıldı.
Savunma Sanayiinde Dönüşüm ve İhracat Potansiyeli
Türkiye’nin son yıllarda savunma sanayiinde attığı adımlara dikkat çekilen analizde, Bayraktar TB2’nin 39 ülkeye ihracat başarısına değinildi.
ANKA-3’ün gizlilik ve muharebe yeteneklerinin uluslararası alıcılar için cazip olabileceği, Türkiye’nin bu yolla jeopolitik nüfuzunu artırabileceği belirtildi.
Gelecek Planları: Çift Motor ve Süpersonik Versiyon
ANKA-3’ün 2026’da hizmete girmesi bekleniyor. The National Interest, tek motorlu mevcut modelin yanı sıra çift motorlu ve süpersonik versiyonların da planlandığını aktardı.
Sistemin, insanlı uçaklarla “sadık kanat adamı” konsepti kapsamında entegre çalışabileceği, bu sayede Türk Hava Kuvvetleri’nin operasyonel kapasitesinde büyük bir sıçrama yaşanabileceği öngörülüyor.





